Twórca Manor Lords wyjaśniają co nieco na temat gry
Polskie studio Slavic Magic postanowiło wyjaśnić czego dokładnie spodziewać możemy się po Manor Lords.
Manor Lords, gra polskiego studia Slavic Magic, niebawem zadebiutuje we wczesnym dostępie. Projekt wzbudził zainteresowanie graczy, a twórca postanowił co nieco na jego temat napisać, by osoby potencjalnie zainteresowane zakupem nie oczekiwały czegoś, czego finalnie nie dostaną.
Przede wszystkim deweloper podkreślił, że Manor Lords nie jest konkurencją dla serii Total War. Mamy do czynienia z przedstawicielem gatunku city-builderów, a nie strategią nastawioną na bitwy.
"Tak, bitwy tu są, ale nie tak duże i tak częste, jak mógłbyś tego oczekiwać. Większość rozgrywki skupia się na budowaniu i zarządzaniu".
Następnie opowiedział o świecie, który nie jest tak rozległy, jak w Total War, a naszym celem nie jest rozbudowa i zarządzanie imperium.
"Mapa podzielona jest na regiony, ale nie będziesz w stanie podbić całej Europy, nie będziesz mógł organizować małżeństw, ani nic podobnego. Gra jest zrobiona tak, że bawisz się na mniejszą skalę".
Gracze, którym podobało się nie tylko Total War, ale również Kingdom Come: Deliverance oraz Mount & Blade, nie mają oczekiwać doświadczenia RPG.
"Jest tryb odwiedzania w Manor Lords, który pozwala Ci chodzić po Twoim mieście, ale jest eksperymentalny, to dodatkowa, kosmetyczna funkcja. Gra została przygotowana tak, byś bawił się z lotu ptaka, jak to powinno być (przeważnie) w przypadku strategii. Nie będzie rozgrywki pierwszoosobowej".
Na koniec Grzegorz Styczeń podkreślił , że Manor Lords nie jest strategią w czasie rzeczywistym, w której postawiono na współzawodnictwo, czyli nie jest to ani Age of Empires, ani StarCraft. Zamiast tego wiele mechanik skupia się na estetyce miasta, a transportowanie surowców wymaga czasu. "Doświadczenie jest przez to spokojniejsze, a bardziej emocjonujące fragmenty związane są z budową miasta, a nie z tym, że gra nabiera tempa".
Manor Lords dostępne będzie we wczesnym dostępie Steam od 26 kwietnia. Na razie nie wiemy jak długo w nim pozostanie, ale twórca liczą na to, że czas ten pozwoli mu dopracować doświadczenie i dopasować je do oczekiwań graczy.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler