Warner Bros. chce skupić się na grach mobilnych i free-to-play, zamiast konsolowych tytułach AAA
Pomimo dużego sukcesu Hogwarts Legacy.
Szef działu gier Warner Bros. Discovery przedstawił najnowsze cele strategiczne jego firmy. Jak się okazuje, wydawca chce związać swoją przyszłość z grami mobilnymi i free-to-play.
J.B. Perrette, bo tak się wspomniany CEO nazywa, wspomina, że firma jest zadowolona z sukcesu Hogwarts Legacy (przeszło 22 mln sprzedanych kopii), ale jednocześnie zaznacza, że rynek "dużych" konsol oraz PC jest nieprzewidywalny. Jako przykład podaje katastrofalną wręcz premierę i sprzedaż Suicide Squad: Kill the Justice League.
Z tego powodu, firma chce szukać alternatywnych ścieżek na zarabianie pieniędzy, a nimi mają być gry mobilne, tytuły free-to-play oraz gry-usługi. Nie oznacza to, że Warner Bros. Discovery zrezygnuje z tworzenia gier na stacjonarne konsole i blaszaki, ale część zespołów (wydawca posiada 11 wewnętrznych studiów deweloperskich) skupi się na tworzeniu mniejszych mobilnych produkcji, które "mają dotrzeć do szerszego grona graczy".
Szef działu gier w Warner Bros. Discovery przypomina jednocześnie, że jego pracodawca dysponuje szeregiem popularnych marek, takich jak Harry Potter, Mortal Kombat, Gra o Tron czy uniwersum DC. Prawdopodobnie więc przynajmniej niektóre z nich zostaną wykorzystane do tworzenia nowych gier na smartphony czy tytułów F2P.
Na pocieszenie obecnych i przyszłych inwestorów, Perrette dodaje, że Warner Bros. Discovery ma już opracowany "nowy strategiczny plan", który ma przełożyć się na zdecydowanie większy sukces gier wydanych w przeciągu kolejnych miesięcy i lat.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler