PS5 Pro - deweloperzy są podobno proszeni o to, by stawiali na ray-tracing
Sony zachęca podobno deweloperów do tego, by mocniej skupiali się na ray-tracingu w swoich grach. Ma im na to pozwolić dodatkowa moc i pamięć konsoli PlayStation 5 Pro.
PlayStation 5 Pro nie zostało jeszcze oficjalnie ujawnione, ale coraz więcej informacji wskazuje na to, że konsola rzeczywiście niebawem pojawi się na rynku. Z rozmaitych przecieków wynika, że PS5 Pro będzie dysponowało dodatkową mocą CPU, o 40 procent szybszym GPU oraz wyższej przepustowości pamięcią RAM. Ze względu na to wszystko, twórcy gier mają tworzyć lepsze produkcje.
Jak twierdzi Tom Warren z The Verge, osoby zaznajomione z planami Sony ujawniły mu, że Japończycy zachęcają deweloperów do tego, by tworzyli od razu gry kompatybilne z PlayStation 5 Pro oraz implementowali ray-tracing. Tytuły, które zostaną zoptymalizowane dla PS5 Pro mogą nawet otrzymać specjalne oznaczenie "Trinity Enhanced", o czym wspomina Insider Gaming.
Ray-tracing jest w kręgu zainteresowań Sony ze względu na to, że na PlayStation 5 Pro udało się inżynierom wygospodarować dodatkowe 1,2 GB wolnej przestrzeni w pamięci RAM. Powinno to umożliwić wykorzystanie technologii skalowania opracowanej przez PlayStation, czyli PlayStation Spectral Super Resolution. Jej zastosowanie będzie oznaczało wzrost wydajności w grach.
PlayStation 5 Pro ma rzekomo zadebiutować w okolicy świąt 2024 roku, choć z powodu braku dużych gier 1st party, premiera może zostać opóźniona. Czekamy z niecierpliwością na konkrety.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler